آموزش رستورانآموزش هتلداریمقالات

رستوران داری

4.7/5 - (22 امتیاز)

رستوران داری

رستوران مكاني است براي استراحت و پذيرايي مهمانان كه با يك سري تجهيزات و وسايل به مهمان خدمترساني مي كند. در رستوران ، مهمان ساعتي را با پذيرايي و نوشيدني و محيطي آرام ، همراه با موسيقي و ريتم آرام و دلنواز و دلنشين پر مي كند.

رستوران يكسرويس دهي و پذيرايي از جايگاه هاي خاصي در سيستم مهمانداري و پذيرايي برخوردار است. در رستوران ، يك سري عوامل هستند كه به مهمان خدمت رساني مي كنند ؛ اينان عبارتند از :

1- كاپيتان اُردر (Captan Order)

2– سرميزبان (Head Waiter)

3- ميزبان (Waiter يا گارسون Garson)

4- كمك ميزبان (bus Boy)

5- مهماندار (Host)

يك رستوران بايد بهترين سرويس دهي را داشته و متنوع باشد. در واقع هتل بايد هم از نظر رستوران و هم اتاقها جاذبه داشته باشد تا مسافر جذب شود.در رستوران دو چيز مهم سرو مي شود: غذا و نوشيدني و به مسئول آن نيز مدير غذا و نوشيدني يا F & B (Food And Beverage Manager) مي گويند.

آموزش رستوران داریساختمان رستوران

رستوران ها در محل هايي ساخته مي شوند كه همجوار آشپزخانه باشند ؛ چون اين دو مكمل يكديگرند. بين رستوران ها و آشپزخانه فضايي موجود است كه باعث جلوگيري از انتقال سروصداي آشپزخانه به رستوران مي شود. درهاي ورود و خروج به آشپزخانه و رستوران نيز در اين ريكاوري باز مي شود. در اين فضا يك آينه وجود دارد كه براي نظم و انضباط ظاهري ، گارسون ها قبل از ورود به رستوران خود را در آينه نگاه مي كنند.

لوازم رستوران

لوازم رستوران شامل: ميزها ، صندلي ها ، ظروف سرويس ، گلدان ها ، روميزي ها و دستمال سفره ها مي باشد.

مشخصات كلي ميزهاي رستوران

معمولاً در رستوران ها ميزها بايد بدون لبه باشد. ميزها در شكل هاي مختلفي ، مثلاً: مربع ، بيضي و دايره اي وجود دارد.ميزهاي جشن ها معمولاً از همديگر جدا مي شوند و به هم متصل مي شوند كه براي حمل آسانتر باشديا بتوان تغيير شكل و سايز داد. معمولاً ميزها 2نفره ، 4 نفره يا 6 نفره هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا