توسعه فردی و شغلیمقالاتکسب و کار

آداب مکالمه تلفنی-آداب مذاکره تلفنی

5/5 - (1 امتیاز)

آداب مکالمه تلفنی

آداب مکالمه تلفنی یکی از مهارت هایی است که هم در زندگی شغلی و همچنین در زندگی شخصی می تواند کمک کند تا ارتباط موثری داشته باشیم در این مقاله قصد داریم نکاتی را در خصوص آداب مکالمه تلفنی و همچنین نحوه پاسخگویی با شما مخاطبین خوب موسسه مهارت گستر نوشیجان در میان بگذاریم

  1. قبل از جواب دادن به تلفن (درصورتی‌که نشسته‌اید) بلند شوید و به تلفن جواب  دهید، این کار باعث افزایش اقتدار شما می‌شود.
  2. پیش از اینکه تلفن سه بار زنگ بخورد، جواب دهید.
  • ازآنجایی‌که گوش راست مربوط به سمت منطقی مغز است بنابراین از گوش راست خود برای پاسخ دادن به تلفن‌های شغلی  استفاده کنید.
  1. با ذکر نام و سمت خود مکالمات اداری و شغلی خود را شروع کنید.
  2. از نام فردی که با شما تماس گرفته است در حین مکالمه استفاده کنید.
  3. در زمان مکالمه با دقت و صبر به صحبت‌های فردی که تماس گرفته،گوش کنید و عجله‌ای برای پایان دادن به تماس نداشته باشید.آداب مکالمه تلفنی
  • در زمان مکالمه تمرکز داشته باشید و دو کار را به‌صورت همزمان انجام ندهید.
  • در حین مکالمه با استفاده از کلمات به شخصی که با شما صحبت می‌کند، این اطمینان را بدهید که به صحبت‌های او گوش می‌کنید.
  1. مطالب عنوان‌شده را یادداشت کنید و با تکرار آن‌ها درستی پیام‌هایی را که ردوبدل شده است، بررسی کنید.
  2. درصورتی‌که زمان مناسبی برای پاسخ دادن به تلفن را ندارید، به‌صورت مختصر علت را توضیح دهید و با گرفتن نام و شماره شخص به او اطمینان دهید که در فرصت مناسب با او تماس می‌گیرید.
  3. ادب حکم می‌کند که از صحبت کردن هم‌زمان هم با تلفن و هم با شخصی که در محل کار حضور دارد، بپرهیزید.
  • از تماس شغلی به منزل رئیس یا کارمندان خودداری کنید مگر اینکه ضروری باشد و در صورت چنین اتفاقی به دلیل مزاحمت بی‌موقع از اعضای خانواده که پاسخگو تلفن شما هستند، عذرخواهی کنید.

جهت آموزش ارتباط موثر و منش رفتاری اداری و همچنین آموزش کارکنان مسئول دفتر و منشی ها می توانید از طریق شماره تماس 88398748-021 و 91016994-021 با موسسه مهارت گستر نوشیجان در ارتباط باشید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا