دانلود جزوه و سوال دیپلم گردشگری
کارگاه وسمینارها

گزارش کارگاه آموزش پذیرایی و خدمات ادری تعاونی بهداشت و درمان

5/5 - (1 امتیاز)

کارگاه آموزش پذیرایی و خدمات ادری: آموزش فنون پذیرایی و خدمات اداری در روز چهارشنبه مورخه 14/09/1403 در محل شرکت تعاونی مسکن بهداشت و درمان برگزار گردید. پس از بررسی تخصصی در خصوص تعداد طبقات، تعداد اتاق‌ها، تعداد کارکنان، تعداد آبدارخانه‌ها، تعداد سرویس‌های بهداشتی، ساعت کاری و شرح وظایف محوله موارد ذیل به عنوان راهکار و نقص در وسایل و ابزار موجود به پیوست چک لیست روزانه، جهت بهبود در انجام امور، خدمتتان ارسال می‌گردد امید است که بعد از آموزش با همکاری جمعی، بتوانیم محیطی آرام و پاکیزه جهت انجام وظایف داشته باشیم.

وسایل و ابزار مورد نیاز

ردیف

وسایل و ابزار

حدود قیمت تومان

1

دستمال مخصوص تلویزیون‌ها و مانیتورها (میکروفیبر ال سی دی)

90.000

2

دستمال مخصوص سطوح

70.000

3

چهارپایه پلاستیکی

250.000

4

فنجان و نعلبکی دسته‌دار کمر باریک (12 عدد)

400.000

5

پارچ آب درب‌دار (2 عدد)

250.000

6

سلفون جهت پوشش میوه‌ها

75.000

7

کارد و چنگال میوه‌خوری(دو دست)

500.000

8

قاشق و چنگال غذاخوری (دو دست)

300.000

9

پادری

250.000

10

شلنگ سرویس بهداشتی فلزی

80.000

11

بشقاب میوه خوری هتلی وگاس 6 عدد

400.000

 

جمع کل

2.665.000

پیشنهاد می‌کنیم ببینید  آموزش دوره راهنمایان گردشگری منطقه آزاد اروند

 

موارد آموزشی مهم آبدارچیان

  • طریقه دم کردن چای
  • اصول ریختن چای در فنجان( اندازه مناسب و بدون اینکه کف روی چای جمع شود)
  • خشک کردن قسمت بیرونی فنجان قبل از پذیرایی
  • خشک کردن سینی قبل از پذیرایی
  • جدا کردن برچسب میوه‌ها قبل از پذیرایی
  • خشک کردن میوه‌ها قبل از پذیرایی
  • چیدمان صحیح میز حلسات
  • و رعایت حق تقدم در زمان پذیرایی
  • طریقه تمیز کردن تلویزیون‌ و مانیتورها

مواردی که براساس آموزش خواسته شد انجام شود:

  • قوری و فنجان ها توسط مایع سفید کنند هر هفته یکبار تمیز گردد
  • سینی زیر آبچکان تمیز شود
  • جای قاشق و چنگال تمیز شود
  • پارچ آب جرم گیری شود وسایل اضافه از آبدارخانه حذف شود
  • وسایل اضافه از کابینت ها حذف گردد
  • یخچال تمیز شود
  • وسایل اضافه از سرویس بهداشتی حذف شود
  • آینه سرویس بهداشتی تمیز شود
  • از جرم گیری که گفته شد چهت نظافت سرویس های بهداشتی استفاده نماید

در پایان پیشنهاد می‌گردد: فقط یک بار از یک نظافتکار استفاده شود و از ایشان بخواهید کلیه بخش‌هایی که نظافت آنها زمان بر است را مانند براق کردن شیرآلات و غیره انجام دهد.با توجه به گرفتگی نسبی لوله‌ها نیاز است فردی به عنوان تاسیسات در مجموعه دعوت شود و سالی یک بار لوله‌های زیر روشویی و سینک ظرفشویی را تمیز نماید.

کارگاه آموزش پذیرایی و خدمات ادری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا