آموزش فرانت آفیس هتلآموزش هتلداری

شیفت شب فرانت آفیس

5/5 - (1 امتیاز)

شیفت شب فرانت آفیس

در هتل های کوچک و متوسط کارمند شب پذیرش جانشین مدیر هتل بوده و نظارت بر کارکنان سایر قسمت‌ها را نیز بر عهده دارد .از خصوصیات کارمند شب توانایی و هوشیاری کامل در تمام لحظات، آشنا بودن به وظایف و شرایط ایمنی و امنیتی هتل می باشد. که در زیر به بعضی از وظایف کارمند شب پذیرش اشاره می شود:

  • خواندن دفتر گزارشات و پیگیری انجام امور مربوط به تقاضای میهمان
  • بررسی گزارش اختلاف مشاهده خانه داری و وضعیت ثبت شده اتاق در رایانه پذیرش
  • تهیه لیست میهمانان ورودی و خروجی در روز بعد
  • تهیه گزارشات آماری برای بخش پذیرش و مدیریت هتل
  • کمک به کارمند شب صندوق پذیرش در بررسی صورت حساب مالی نامعلوم،
  • نظارت بر اصلاحات مالی صورتحسابهای میهمانان
  • همکاری با صندوقدار پذیرش در کنترل قیمت های محاسبه شده اتاق ها با رزرو
  • هماهنگی و نظارت بر کارکنان دیگر قسمتهای هتل
  • بررسی رزرو مهمانان ورودی روز بعد
  • پیگیری رفع احتیاجات میهمانان در طول شیفت شب
  • نظارت بر محاسبه مبالغ جریمه عدم مراجعه برای رزرو میهمانان و شرکت ها( این کار توسط کارمند شب صندوق پذیرش انجام می شود)
پیشنهاد می‌کنیم ببینید  قیمت گذاری در رستوران

پیگیری دستورالعمل اداری و اجرایی

دستورالعمل های اداری موجب نظم و انضباط در هتل می گردد .این دستورالعمل ها برای بخش فرانت آفیس نیز تهیه و وظایف و مسئولیتهای کارمندان واحدهای مختلف را مشخص می کند.

شیفت شب فرانت آفیس
night auditor

 ثبت وقایع و گزارشات داخلی

 در واحد پذیرش دفاتر گزارشی وجود دارد که اتفاقات مهم و گزارشات برای آگاهی سایر کارمندان بخش در این دفاتر ثبت می گردد .این امر به پیگیری حل مشکلات میزبانان کمک می کند و کارمندان نسبت به ادامه روند پیگیری این مشکلات آگاه می شوند.

الف) بروشورها و اعلامیه هایی که بین کارمندان و بخش‌های داخلی توزیع می شود منابع خوبی برای اطلاع رسانی به کارمندان است .

ب) در دفاتر گزارش وقایع معمولاً توضیحات زیر ثبت میگردد:

  • گلایه‌های مهمانان و پیگیری‌های به عمل آمده در آن خصوص
  • صورت حساب های نامشخص، خرابی وسایل و تجهیزات و مشکلات امنیتی
  • گم شدن کارت کلید اتاق مهمان

 رعایت دستورالعمل های تغییر شیفت

 کار در بخش پذیرش هتل ۲۴ ساعته و در برنامه‌های کاری ۸ ساعت تنظیم می‌شود. ساعت های معمول کاری در اغلب هتل های کشور ما ۷ صبح تا ۱۵ بعد از ظهر، ۱۵ بعد از ظهر تا ۲۳ شب و ۲۳ شب تا ۷ صبح روز بعد می باشد .کارمندان پذیرش هنگامی اجازه ترک محیط کار خود را دارند که کارمندان شیفت بعد در سر کار حضور یافته باشند و پیام‌های مهم مبادله شده باشد هر کارمند موظف است حداقل ۱۵ دقیقه قبل از شروع شیفت در محل کار خود حاضر و پیامها و نکات مهم را از کارمندان شیفت قبل دریافت و مسئولیت خود را آغاز کند.

پیشنهاد می‌کنیم ببینید  شرح وظایف پرسنل آشپزخانه صنعتی بر اساس گواهی نامه HACCP

 هنگام تغییر شیفت باید به نکات زیر توجه کنید

الف) هنگام شروع شیفت

  • ورود کارت حضور و غیاب در ماشین
  • بررسی کلید های موجود در پذیرش
  • بررسی ایمیل های رسیده
  • بررسی اطلاعات روزمره

ب- اتاق های قابل واگذاری

  • وضعیت فروش اتاق ها و رزرو های روز
  • بررسی پیام های مهم
  • خواندن دفتر گزارش
  • بررسی وسایل و لوازم اداری بخش
  • بررسی تقاضاهای میهمانان و اینکه پیگیری ها انجام شده اند یا خیر

 ج-در پایان شیفت

  • تحویل کلید ها
  • ثبت اطلاعات به طور خوانا در دفتر گزارش یا رایانه
  • خروج کارت حضور و غیاب و ترک محل کار

شیفت شب فرانت آفیس از ساعت ۲۳ شب شروع و تا ساعت ۷ صبح ادامه دارد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا