دوره مهمانداریمهماندار مهمانسرا و مامور سرا

آموزش حرفه ای خانه داری هتل

5/5 - (1 امتیاز)

وظایف خانه داری در هتل

همیشه دو بخش در هتل ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده اند: 1- بخش خانه داری و آماده سازی اتاق و بخش های عمومی 2- بخش رستوران و غذا و نوشیدنی

با این حال در نظر داشته باشید که همه اقامتگاه ها مجهز به بخش رستوران و غذا و نوشیدنی نیستند و فقط به آماده سازی صبحانه اکتفا می کنند. اما شما به هیچ عنوان نمی توانید هتل یا حتی یک اقامتگاه بسیار کوچک را بدون بخش خانه داری تصور کنید.

وظایف خانه داری چیست؟

در دید اول شاید خانه داری هتل کار ساده و سطحی به نظر بیاید اما دارای نکات ریزی هستند که برای مهمانان اهمیت زیادی دارد. برخی از مسئولیت هایی که این بخش به عهده دارد عبارت اند از :

  • بهداشت و نظافت اتاق ها

تمیز کردن اتاق ها اولین اقدامی هست که پس از خروج مهمان باید انجام شود تا اتاق برای مهمان بعدی آماده باشد. نظافت اتاق شامل: گردگیری، مرتب کردن، جارو کشیدن، شستن کف زمین و مرتب کردن تخت خواب ها است.

  • نظافت سرویس های بهداشتی

سرویس بهداشتی از جمله بخش هایی است که رعایت بهداشت و تمیزی آن برای مهمانان یک هتل بسیار مهم است. نظافت سرویس بهداشتی شامل: ضد عفونی مناسب، تمیز کردن آینه ها، سیستم تهویه و تهیه لوازم مصرفی با کیفیت بالا می باشد.

آموزش حرفه ای خانه داری هتل  دوره آموزشی خانه دار هتل برای چه کسانی کاربرد دارد:

  • کلیه اتاقداران خانم و آقا در هتل های بزرگ و کوچک
  • کلیه سوپروایزر های طبقات
  • مدیران خانه داری
  • مهمانداران مهمانسراها و مامورسراها
  • کمپاس ها ی شاغل در کمپ های شرکت ها
  • دانشجویان هتل داری 

محتوای دوره خانه دار هتل شامل چه مواردی است

  • آموزش اول: آشنایی کامل با هتل
  • آموزش دوم: تشریح شرح وظایف بخش خانه داری
  • آموزش سوم: شناخت آداب مهمانداری و مهمان نوازی 
  • آموزش چهارم: ارتباط موثر با همکاران و مهمانان
  • آموزش پنجم: آداب معاشرت در خصوص شغل مورد تصدی
  • آموزش ششم: نحوه صحیح نظافت اتاق (آنکارد تخت- گردگیری- قرار دادن وسایل در جایگاه خود – نظافت صحیح سرویس بهداشتی و حمام)
  • آموزش هفتم: نحوه نظافت اتاق های خالی از مهمان و اتاق هایی که مهمان مقیم دارند
  • آموزش هشتم : نظافت بخش های عمومی ( کریدورها – راه پله ها- نرده ها – آسانسورها و…)
  • آموزش نهم: حفظ امانتداری و رازداری و ایجاد اعتماد در محل کار
  • آموزش دهم : رعایت بهداشت فردی و محیطی

نتیجه گیری از آموزش خانه داری هتل 

بطور حتم هرکس که مسافرت می کند و باید در مکانی غیر از منزل خود اقامت داشته باشد. باید در زمان ورود به اتاق یا رستوران و بخش های مختلف اقامتکاه اول و مهمتر از هر چیزی از نظافت و بهداشت آن اقامتگاه آسوده خاطر باشد. و ما در آموزش مهمانداری هتل به دنبال همین یک نکته هستیم که :

مهمان، خیالت از نظافت هتل ما کاملا راحت باشه

جهت آموزش خانه داری و مهمانداری در هتل  یا مهمانسرای دولتی و یا شرکتی با شماره تلفن های 88398748-021 یا 91016994-021 تماس بگیرد و یا از این قسمت پیام بگذارید

آموزش حرفه ای خانه داری هتل

 

پیشنهاد می‌کنیم ببینید  پذيرشگر اداري

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا