آموزش مدیریت عمومی هتل و مدیریت هتل داری
آموزش مدیریت عمومی هتل و مدیریت هتل داری
جایگاه شغلی :
- مدیریت هتل و دیگر انواع واحدهای اقامتی ,
- مدیریت داخلی یا مدیریت هر یک از بخشهای هتل ,
- اشتغال به عنوان سوپروایزر در صورت احراز امتیاز لازم ,
- اشتغال در هر یک از بخشهای هتل به عنوان پرسنل اجرایی با توجه به سابقه کار
- علایق و توانمندی های فردی .
هدف دوره :
- ایجاد آشنایی عمومی با ساختار سازمانی و ماهیت انواع واحدهای اقامتی با رستوران در فراگیران ,
- آشنایی با اصول مقدماتی مدیریت بخشهای گوناگون و ارتباط بین بخشها ,
- آشنایی با مسئولیتها و وظایف سازمانی پرسنل در تمامی بخشها و الزامات ,
- توانمندی ایشان , جهت تصدی مسئولیتها ,
- ایجاد تغییرات مثبت رفتاری در شاغلین این رشته و بهبود کیفیت خدمات و جلب هر چه بیشتر رضایت میهمانان .
در این دوره سرفصلهای آموزشی عبارتند از:
1- هتل های بین المللی( انواع مختلف هتل ها , درجه بندی , طبقه بندی )
2- شناخت صنعت گردشگری
3- مدیریت و سرپرستی در هتل
4- مدیریت و نظارت بر بخش پذیرش میهمان هتل
5- مدیریت و نظارت بر بخش اتاقداری و خانه داری هتل
6- مدیریت و نظارت بر بخش غذا و نوشابه هتل
7- مدیریت و نظارت بر بخش مالی و اداری هتل
8- زبان انگلیسی تخصصی هتل داری
9- ایمنی , بهداشت و پیشگیری از حوادث
10- مهارت های فردی و ارتباطی (آداب معاشرت اجتماعی , رفتار , گفتار , پوشش , آراستگی)
11- قوانین و مقررات و ضوابط هتلداری
12- آشنایی با اصول آشپزی عمومی
به فراگیران آموزش داده میشود تا با به کارگیری این آموزش ها در حین کار اجرایی تجارب بیشتری را کسب نمایند . در این حیطه هر روز کاری تجربه و آموزشی جدید می باشد.
-
الزامات یا پیش نیازها :
- علاقه به فعالیتهای خدماتی ,
- سلامت کامل روحی و جسمی ,
- خوش رویی و روحیه بالای میهمان نوازی.
- دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم برای فراگیران این دوره جهت صدور گواهی نامه الزامی است .
توصیه ها : تسلط به هر چند زبان خارجی گامی است برای موفقیت هر چه بیشتر فراگیران.