10 دلیل فوق العاده بودن شغل مهمانداری
شغل مهمانداری(10 دلیل فوق العاده بودن صنعت مهمانداری)
1- ساختن یک روز شاد :
چه دربان هتل باشید یا پیشخدمت یک آشپزخانه که در پشت صحنه کار می کند، یا حتی مدیریت مهمانداری را بر عهده داشته باشید، هر بار که به سرکار میروید، با کارتان می توانید روزی خوب برای مردم ایجاد کنید. شغل شما کاملاً در مورد مردم است .
2- خلاق و بدیع است:
علاوه بر اینکه یک صنعت مردمی است، شغل مهمانداری خلاق است. به این دلیل که به دنبال پیدا کردن راه های جدید درست کردن غذا ها، نوشیدنی ها و تجربیات جدید و لذتبخش برای مشتریان خود هستید.
3- باز کردن در به روی جهان:
همه کشورهای دنیا دارای صنعت مهمانداری هستند و مهارت های آموخته شده به آسانی قابل انتقال است، به این معنی که شغل مهمانداری به آسانی کلید کشف سرزمینها، فرهنگ ها و مردمان جدید است.
4- نیازی به گیر افتادن نیست:
صنعت مهمانداری حوزه وسیعی است و سردرگمی در این صنعت جای ندارد. شما به راحتی می توانید برای چند سالی با همان کارفرما و فضا بین شغل های پذیرش، مدیر رزرو و دربانی و حتی فراتر از آن جا به جا شوید. کجا می توانید این تنوع را پیدا کنید؟
5- پذیرفتن مسئولیت های اولیه:
همانگونه که پتانسیل حرکت افقی سریع وجود دارد، می توانید پله های موفقیت را بالا بروید. در صورتی که به سختی تلاش و کار کنید، در شغل مهمانداری شایستگی ها و تحصیلات مربوطه را به دست بیاورید، با همکاران و مشتریان ارتباط برقرار کنید، ابتکار به خرج دهید، خیلی زود، خود را در مقام ارشد مدیریت خواهید دید.
6– نه به عادت های همیشگی:
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند در زمان مشخصی از صبح بیدار شوید، یک نوع خاص از صبحانه را داشته باشید، کت و شلوار یکنواختی را بپوشید و سوار بر یک اتوبوس شوید و به سر کار بروید و این را هر روز و هر روز تکرار کنید شما برای شغل مهمانداری مناسب نیستید. به این دلیل که مهمانداری نه تنها بر اساس ساعات کاری بلکه بر اساس کارهایی که در طی روز انجام می دهید، به تنوع زیادی نیاز دارد.
7- آشکار کردن مسیر:
فراگیری مهات ها و شایستگی های پذیرفته شده در صنعت مهمانداری.
8-مزایای عالی
در شغل مهمانداری موارد مختلفی وجود دارد مثل ایجاد انواع سرگرمی ها، وقت گذراندن با افراد مشهور
9- فضای بزرگ:
در هر محیط کاری ، همیشه همکارانی وجود دارند که با شما دوست نیستند و روابط صمیمانه ندارید، در شغل مهمانداری افرادی که نسبت به مشتریان برخورد دوستانه ندارند استخدام نمی شوند. به همین دلیل است که این شغل سرزنده و شاد است.
10-امن بودن:
مردم همیشه به غذا، نوشیدنی، و جایی برای خواب نیاز دارند. حتی در شرایط بد اقتصادی، شغل مهمانداری امن است وتزلزل ندارد.
موسسه آموزش هتلداری و گردشگری مهارت گستر نوشیجان با استفاده از مدرسان مجرب سعی دارد بهترین روش های آموزشی را در جهت ارتقای مهارت کارکنان در دوره های آموزش فنون پذیرایی و تشریفات در اختیار آبدارچیان اداری قرار دهد.جهت مشاوره رایگان و آموزش کارکنان خدماتی شرکت یا سازمان خود با ما در تماس باشید.
ترجمه: سلیمه کبیری
منبع: https://www.caterer.com