آموزش فنون پذیرایی و تشریفات- پذیرایی اداری
آموزش فنون پذیرایی و تشریفات- پذیرایی اداری
اهمیت برگزاری دوره آموزشی پذیرایی و تشریفات اداری
بعد از گذشت سال ها از شغل پیشخدمت اداری هنوز بسیاری از ادارات و شرکت ها نیروهای این بخش را بدون هیچ معیاری انتخاب می کنند و این شغل را جزء اشتغال های کارگری می پندارند.
لذا بسیار دیده می شود که کارکنان این قسمت فقط بصورت استاد- شاگردی و کاملا تجربی (گاهی غلط) وارد مکان های رسمی می شوند و ممکن است به دلیل عدم آموزش رفتارهایی انجام دهند که موجب ضعف مدیریتی آن شرکت یا اداره و سازمان شوند. از این رو جهت جلوگیری از آزمون و خطاهای مستمر و بهانه دائمی نیروها از ندانستن بسیاری از مسائل و مشکلات پیش آمده آموزش اهمیت پیدا میکند.
رئوس مطالب دوره آموزشی نیروهای خدماتی
- آشنایی با آداب معاشرت و الگوهای رفتاری در شغل مورد نظر
- روش های مشتری مداری و طریقه رفتار با مهمانان عادی ، ویژه و خیلی ویژه
- رعایت بهداشت فردی و تاثیر آن بر بهداشت عمومی
- اصول پذیرایی در جلسات و اصول درست چیدن میز جلسه و میز اتاق مدیریت(ویژه آبدارچیان)
- اصول استفاده از مواد شوینده و مواد ضد عفونی کننده و نظافت کلی اداری (ویژه نظافتچیان اداری)
چگونگی موثر بودن آموزش
- آموزش در صورتی موثر است که حتما بصورت عملی اجرا گردد لذا هرچه تعداد شرکت کنندگان کمتر باشد تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. و مدرس سریع تر به نتیجه می رسد لذا خواند مطالب هفت مرحله موثر در آموزش را به شما پیشنهاد میکنم.
- قبل از آموزش می توانید از طریق مقاله دلایل آموزش نیروهای خدماتی سطح آگاهی پرسنل خود را بسنجید که آیا نیاز به آموزش دارد یا خیر.
- آموزش زمانی تاثیر بیشتری خواهد داشت که ما بتوانیم نیرو های آموزش دیده خود را حداقل به مدت یک ماه از طریق چک لیست کنترل و ارزیابی نماییم .
استاندارد شغلی فنون پذیرایی و تشریفات اولین بار توسط اینجانب حسین رحمتیان بعنوان مدرس رسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور آماده سازی و تهیه گردید و در اختیار گروه برنامه ریزی درسی قرار گرفت و شما می توانید این استاندارد را از سایت سازمان فنی و حرفه ای دریافت نمایید.