پذیرایی VIP: دوره آموزشی پذیرایی رسمی و اداری
پذیرایی VIP: گزارش دوره چهار روزه مهمانداران اداري شركت پالايش نفت
پذیرایی VIP: در دوره فنون پذيرايي و تشريفات كه در مورخه 24/1/1401 لغایت 01/03/1401 در روز های چهارشنبه و پنج شنبه در محل اداره آموزش شركت توسط استاد پذیرایی و تشریفات جناب آقای حسین رحمتیان برگزار شد، بر روي چهار بخش به عنوان فرمول رشد و توسعه شغلي تاکید و آموزش به صورت تئوري و عملي اجرا گرديد.
فرمول رشد عبارتند از: 1-اخلاق حرفهاي 2-نظم 3-تميزي 4-مهارت و تخصص
در هر يك از بخشها به صورت كامل عواملي كه موجب نقاط قوت يا ضعف ميشوند را مورد بررسي قرار داده شد.
الف) چه مواردي به بهبود آموزش كمك ميكند
- استفاده از چك ليستهاي نظارتي كه در پايان كتاب فنون پذيرايي و تشريفات اداري در اختيار دوستان قرار داده شده است .
- نظارت تصادفي سرپرستان بر انجام امور محوله.
- استفاده از نظرسنجي كه ميبايست در اختيار همكارانی قرار داده شود كه از شركتكنندگان در دوره خدمات دريافت ميكنند.
- تشويق و ديده شدن كاركناني كه از چك ليست و نظرسنجي بهترين امتياز را دريافت كردهاند .
ب) چه مواردي باعث ضعف و بياثر شدن آموزش ميشود
عدم اطلاع مسئولين خدمات از محتوا و مطالبي كه در دوره آموزشي بيان شده است كه اين امر باعث عدم هماهنگی بين سرپرست و مهماندار ميشود.
اعمال سليقه شخصي از سوي كليه همكاران مرتبط با مهمانداران اداري كه بعضاً مطالب آموزشي استاندارد را نقض مينمايد (جهت رهايي از اين مشكل و ايجاد هماهنگي بيشتر نياز است یک دوره آموزشي برای افراد مرتبط مانند مسئولين دفاتر و سرپرستان خدمات و… برگزار گردد)
ج) چه مواردي براي شركتكنندگان در اين دوره اهميت داشت
- آموزش ارائه شده را به دليل اعمال سليقه شخصي از سوي همكاران مرتبط نميتوانند به درستي اجرا كند.
- شرح وظايف مشخصي ندارند و همكاران يا بعضاً روساي بخشها درخواستهاي خارج از شرح وظايف معمول از مهمانداران اداري دارند.
- در صورت رائه گزارش منفي يا تخلف از سوي هر يك از همكاران براي مهمانداران اداري حتماً و حتماً با تكميل فرم نظرسنجي از تعدادي از همكاران به صورت نامحسوس از جزئیات ماجرا مطلع شوند تا بتوانند گزارشيرا به درستي و با سند تحليل نمايند و عكسالعمل صحيح به گزارشهاي ارسالي داشته باشند.
- دستورالعملي براي خوردن صبحانه در محل كار وجود ندارد و این موضوع باعث بينظمي از سمت همكاران در زمان صرف صبحانه و به هم ريختگي كلي آبدارخانه ها ميگردد .
نتيجهگيري
با توجه به موارد مشروحه فوق نياز هست دورههاي تكميلي در خصوص تشريفات اداري براي كليه همكاران اداري برگزار گردد، تا يك هماهنگي جمعي در اين خصوص به وجود آمده و همچنين با توجه به گذر از عصر مديريت سنتي به مديريت مدرن يك نياز جدي ميدانم كه دوره كوچينگ سازماني هر چند به صورت مختصر در شركت اجرا شده تا مديران بتوانند در نقش یک کوچ ظاهر شوند و بهبود كلي در تمام سطوح سازمان را داشته باشيم
پيروز باشيد
حسين رحمتيان
مدرس توسعه مهارتهاي شغلي و كوچ سازماني