آموزش رستورانآموزش هتلداریمقالات

وظایف پیش خدمت ها

4.8/5 - (22 امتیاز)

 وظایف پیش خدمت ها
وظایف پیش خدمت ها شرکت مهارت گستر نوشیجان

 پیشخدمت‌ها  در رستوران‌ها، بار، کافی‌شاپ و.. که انواع غذا سرو می‌کنند کار می‌کنند.

وظیفه پیشخدمت‌ها کسب رضایتمندی و تضمین راحتی مشتری است.معنای رضایت از لحظه ورود به رستوران تا لحظه حساب کردن و خروج از رستوران است. وظیفه پیش‌خدمت‌ها با توجه به نوع رستوران متفاوت است.در رستوران‌های با کاربری فست فود پیشخدمت‌ها موظف‌اند تا به‌سرعت برای مشتری‌ها خدمت‌رسانی کنند. در رستوران‌های خارج از حالت فست فود رفتار خدمه باید به‌دوراز هرگونه عجله باشد و آرامش مهمانان رستوران را فراهم کنند و تجربه‌ای لذت‌بخش را ایجاد کنند.

آماده‌سازی

قبل از رسیدن مشتریان رستوران پیش‌خدمت‌ها باید میزها را به‌دقت بچینند، از منظم بودن همه‌چیز اطمینان پیداکنند و تمیز بودن میزها، صندلی‌ها، کف زمین و … را چک کنند.باید دستمال‌ها را مرتب کنند و چیدمان چاقو، چنگال و قاشق‌ها را سازمان‌دهی کنند و حتماً چک کنید اگر بر روی میز نمک فلفل یا روغن‌زیتون می‌گذارید پر باشد. میزها‌ی رزرو شده‌ را دوباره چک کنید و سعی کنید به هیچ‌وجهی کم و کسر نداشته باشد. کسی که میز رزرو می‌کند انتظار دارد همه‌چیز تکمیل و عالی باشد.

خوشامدگویی

وقتی‌که مشتری‌های رستوران رسیدند پیش‌خدمت‌ها باید با خوشامد گویی به آن‌ها نشان دهند که میز برای نشستن آن‌ها آماده است. اگر مهمانان جای خاصی را مدنظر داشتند پیش‌خدمت باید این امکان را برایشان فراهم کند.در ساعات شلوغ پیشخدمت‌ها باید مشتریان را به سمت میزها درست هدایت کنند.میز دونفره برای دو نفر نه اینکه دو نفر بروی میز چهارنفره بنشینند.

سفارش

پیش‌خدمت‌ها باید منو رو به مشتریان بدهند و به آن‌ها درباره غذاهای خاص و یا اینکه چه غذایی موجود ویا نیست توضیح دهند. اگر در بین غذاهای سفارشی موردی بود که زیاد طول می‌کشید، پیش‌خدمت باید این زمان را به مشتری اطلاع دهد.

سرویس

وقتی غذا و نوشیدنی آماده شد پیش‌خدمت باید آن‌ها را با آرامش و دقت بروی میز بچیند. پیش‌خدمت باید مطمئن شود که مشتری از چیزی برایشان آورده شده است رضایت دارند.در زمان‌های خاصی هم باید بر سر میزها برود و از آن‌ها در رابطه باکیفیت و درخواست و.. سؤال کنند و نظرشان را در رابطه با میزان رضایتمندی‌شان بخواهند.

پیش‌خدمت باید قبل از آماده غذای بعدی یا درخواست بعدی میز را دوباره جمع و مرتب کنند. بشقاب، قاشق، چنگال، چاقو را تک‌تک جمع کنند و دوباره از نو میز را با وسایل تمیز بچینند. و حتما مطمئن شوند این چیدمان به درخواستشان ربط دارد یا خیر. باید در مورد نوشیدنی و تغییر آن در صورت نیاز هم سؤال کنند.

پایان

در آخر و اتمام غذا، پیشخدمت‌ها در مورد غذا و رضایشان سؤال می‌پرسد و اگر رضایت داشتند پیش‌خدمت از آن‌ها می‌خواهد تا غذاهای موردعلاقه شان را در لیست مخصوص بگذارند.و در آخر در مورد حساب کردن هزینه غذا آن‌ها را راهنمایی می‌کند. وقتی‌که مشتری‌ها رفتند پیش‌خدمت‌ها دوباره میز را کامل جمع می‌کنند. از اول با رعایت موارد مهم در اصل چیدمان میز را برای مشتری بعدی آماده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا