دوره آموزش ارتباط موثر با بیماران
دوره آموزش ارتباط موثر با بیماران
ارتباط موثر با بیماران
افزایش تعداد مراکز ارائه خدمات درمانی، رقابت بر سر جذب بیمار را افزایش داده به طوری که بیمارستانها با درک این موضوع اقدام به پیادهسازی مدلهایی برای افزایش رضایت بیمار کردهاند.امروزه بیمارستانها برای افزایش رضایت بیماران علاوه بر ارائه خدمات و محیط مراقبتی مطلوب، به گسترش روابط نزدیک و مدیریت ارتباط با بیمار (Patient Relationship Management)نیازمند میباشند.
بيمارستان ها به عنوان يكي از سازمان هاي اصلي ارائه دهنده خدمات بهداشتي و درماني حساسيت و اهميتويژه اي را درجامعه دارا ميباشند. در نظام ارائه خدمات سلامت، مهم ترين بخش، بيمارستان ها است به طوري كه 40 تا 70 درصد بودجه هاي سلامت به بيمارستان ها اختصاص مي يابد.
به همين دليل تغيير ديدگاه نسبت به نقش و قابليت هاي بيمارستان ها جهت تبديل شدن به ساختارهاي ارتقا دهنده سلامت ضروري است.مأموريت اصلي بيمارستان ها تأمين مراقبت با كيفيت براي بيماران و برآوردن نيازها و انتظارات آن ها است. برآوردن اين رسالت مهم مستلزم نهادينه شدن كيفيت در بيمارستان ها مي باشد.
دوره ارتباط موثر با بیمار نحوه ارتباط صحیح با بیمار در اولین ملاقات برای جذب و همچنین نحوه تعامل مناسب با بیمار در طی دوره ی درمان برای تبدیل شدن به بیمار وفادار، با بالاترین سطح کیفیت آموزشی و جدید ترین متدهای روز دنیا، آموزش داده میشود.
اهداف دوره:
- افزایش تعداد مراجعه کنندگان
- افزایش رضایتمندی بیماران
- کاهش اعتراضات احتمالی
سرفصل های دوره ارتباط موثر با بیمار
- آشنایی با انواع شخصیت بیماران
- ارتباط موثر با بیماران متفاوت
- رعایت اصول آداب معاشرت در ارتباط با بیماران
- استفاده از زبان بدن مناسب در ارتباط با بیمار و یا همراهان بیمار
- نحوه ارتباط با بیماران ناراضی
- روش های پذیرایی و توزیع غذا برای بیماران
- وفادار سازی بیماران
مخاطبین:
مسئولین پذیرش، پرسنل خدماتی بیمارستان ، پرسنل بیماربر و تمام پرسنل مراکز درمانیشما می توانید جهت برگزاری دوره های ارتباط با مهمان و یا آموزش توزیع غذا از طریق ارتباط با ما با بخش آموزش تماس حاصل نمایید.
رزومه گروه آموزشی مهارت گستر نوشیجان را از اینجا دریافت نمایید