آموزش در محل کار شماکارکنان پذیرایی و خدمات

آموزش نیروهای خدمات بانک و موسسات مالی و اعتباری

4.9/5 - (27 امتیاز)

آموزش نیروهای خدمات بانک و موسسات مالی و اعتباری

آموزش نیروهای خدمات بانک و موسسات مالی و اعتباری در دو بخش شعبات و ساختمان ستادی یا سرپرستی مشغول بهفعالیت می باشند.آموزش نیروهای خدمات بانک و موسسات مالی و اعتباری جهت حفظ مشتری و اهمیت دادن به مشتریان بانک از یک طرف و همچنین رضایت کلیه کارکنان بانک ها و موسسات مالی و اداری از اهمیت بالایی برخوردار است

تفاوت بین شرح وظایف کارکنان خدماتی شعبات و کارکنان خدماتی ساختمان سرپرستی یا ستادی

ا- مهمان شعبه ها عمدتا مشتریان و یا صاحبان حساب بانک محسوب می شوند، در حالیکه مهمانان ستادی و سرپرستی حتما مشتری و صاحب حساب نیستند لذا نوع، شکل و میزان پذیرایی مابین این دو مهمان متفاوت می باشد.

2- در بانک ها معمولا جلسه ای نداریم که از اعضا و کارکنان بانک در مقابل یکسری مشتری انجام گیرد، در صورتی که در ساختمان های سرپرستی و ستادی روزانه تعداد زیادی جلسات متشکل از بدنه بانک یا موسسه مالی و حتی مهمانان خارجی و گاها بین المللی برگزار میگردد. و این امر مستلزم آموزش خاص کارکنان خدماتی در ساختمان های ستادی نسبت به کارکنان شعب می باشد.

پیشنهاد می‌کنیم ببینید  آموزش نگهبانان و انتظامات (حراست و حفاظت فیزیکی)

3- روش و نوع پذیرای در شعب فقط در میز رئیس شعبه انجام می شود و مابقی فقط توزیع چای یا سایر نوشیدنی ها برای اعضا و کارکنان بانک است.

در صورتی که نیروهای خدمات ساختمان ستادی علاوه بر پذیرایی و توزیع چای برای همکاران باید از کلیه مهمانان عادی، ویژه و خیلی ویژه نیز به بهترین شکل ممکن پذیرایی نمایند.

4- در شعب فقط یک نیروی خدماتی انجام وظیفه می کند اما در ساختمان های ستادی تعداد بیشتری هستند که وظیفه آبدارچی ، نظافتچی ، رانندگی را برعهده دارند.

لذا در آموزش های ارائه شده نیروهای خدماتی بانک ها باید کار تیمی را یاد گرفته و بدانند چگونه باید با کارکنان هم طراز (کلیه نیروهای خدماتی )خود رفتار نمایند.

5- از نظر نظافت محیطی  در شعب معمولا شیشه های و ورودی از اهمیت بالایی برخوردار هستند . اما در ساختمان ستادی باید همه بخش ها اعم از آسانسور-پله ها سالن های جلسات – سرویس های بهداشتی و… اهمیت بسزایی دارند

آموزش پیشخدمت اداریگذشته از همه تفاوت های ذکر شده، نیروی های خدماتی بانک و موسسات مالی و اعتباری مهماندار اداری هر مجموعه به حساب می آیند و جهت پیشگیری از هر گونه خطا و آزمون باید  آموزش فنون پذیرایی و تشریفات را گذرانده باشند.

اینجانب حسین رحمتیان بعنوان مدرس آموزش تشریفات اداری در بسیاری از شرکت ها و سازمان های دولتی ، متوجه این موضوع شدم که نیروی خدمات بانک ها و موسسات مالی و اعتباری با سایر شرکت ها و ارگان ها از نظر نوع وظایف متفاوت هستند.

پیشنهاد می‌کنیم ببینید  شرح وظایف راننده تشریفاتی شرکت و سازمان

چراکه سایر نیروهای خدمات ممکن است فقط آبدارچی یا نظافتچی باشند . در صورتی که نیروی خدمات بانک ها و موسسات مالی ممکن است علاوه برانجام وظایف عمومی خود وظیفه بایگانی ، گاهی صدور چک  و سایر امور خارج از شعبه را هم بر عهده داشته باشند لذا باید برای این امور از پرستیژ متفاوتی برخوردار باشند.

شما می توانید رئوس مطالب آموزش را از اینجا مطالعه کنید و برای دریافت رزومه موسسه آموزشی مهارت گستر نوشیجان روی کلمه رزومه کلیک کنید.

سطوح آموزش پذیرایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا