آموزش نیروی خدماتی (اداری)آموزش پذیرایی و تشریفاتمقالات

آموزش تشریفات برای رانندگان اداری و شرکتی

4.8/5 - (25 امتیاز)

آموزش تشریفات برای رانندگان اداری و شرکتی

مرکز آموزش هتلداری و گردشگری مهارت گستر نوشیجان آماده آموزش تشریفات و آداب معاشرت در کل ایران می باشد

 تشریفاتی که باید در فرودگاه برای مهمانان در نظر بگیرید معمولاً اولین ملاقات مهمانان در مراسم رسمی یاغیررسمی با مجموعه ی شما می باشد و باید بسیار دقت کرد و اولین نفراتی که با مهمانان شما برخورد دارند رانندگان، محافظان و همراهان می باشند و تصوری اولیه ای که مهمانان از شما دارد ناشی از رفتار این

سه گروه با آنها می باشد و مهمانان اولین رفتارهایی که با آنها می شود را به تمامی سازمان شما تعمیم می دهد پس آموزش های تشریفاتی مثل نحوه برخورد با مهمانان برای این سه گروه بسیار ضروری می باشد. موارد دیگری که به شدت تاثیرگذارند مسیرهایی که از فرودگاه بسمت محل اقامت و جلسه آورده می شوند را در نظر بگیرید و سعی کنید بهترین مسیرها را از لحاظ زیبایی مسیر و ترافیک انتخاب کنید.

تشریفاتی که رانندگان باید در نظر بگیرد:

 ۱٫ وسایل مهمان و همراهان او را باید از طرف نیروهای شما یا راننده حمل شود و به آرامی و بدون پرتاب کردن و ضربه زدن در داخل ماشین گذاشته شود و البته برخی از وسایل بسیار خصوصی و مهم می باشند مثل کیف دستی و کیف سامسونت که توسط خود مهمان حمل می شود و در گرفتن چنین وسایلی اصرار نورزید.

 ۲٫ در زمان حمل وسایل از گفتن جملاتی مثل (چقدر سنگینه!) یا (چی توش گذاشتین) یا (کیف و وسایل شما بهش نمیاد اینقدر سنگین باشه!) خودداری کنید.

 ۳٫ در ماشین را برای مهمان باز کنید و به آرامی و بدون اینکه صدا بلندی بدهد آنرا ببندید.

۴٫ معمولاً مهمانان در صندلی های عقب می نشینند و بهتر است سوال کنید که کجا می نشینند و هر جا که خود مهمان انتخاب کرد به نظر او احترام بگذارید.

۵٫ از گذاشتن آهنگ در ماشین خودداری کنید مگر اینکه مهمان پیشنهاد کرد.

 ۶٫ خیلی ها برای اینکه داخل ماشین خوشبو باشد از اسپری های خوشبوکننده استفاده می کنند  سعی کنید از اسپری هایی که بوی ملایمی دارند استفاده کنید، از اسپری هایی که بوی تندی و گرمی دارند استفاده نکنید.

۷٫ از پریدن در گفتگوی مهمانان بپرهیزید و در این مواقع حالت کاملاً بی طرف و کسی که گوش نمی کند به خود بگیرید و همچنین از پرسیدن سوالات و همچنین صحبت هایی که  شاید جنبه خصوصی داشته باشد بپرهیزید.

 ۸٫ در هنگام رانندگی از نحوه رانندگی سایر رانندگان و عابرین پیاده انتقاد و شکایت نکنید و حتی اگر فردی حقوق شما را رعایت نکرد خونسردی خود را حفظ کرده و صحبتی نکنید.

 ۹٫ در زمانیکه داخل ماشین هستید و در حال انتقال مهمان می باشید نباید دائم از شیشه به مهمان نگاه کنید.

 ۱۰٫ بجای اینکه ترمزهای سریع بکنید ابتدا محلی که قرار هست توقف کنید را در نظر بگیرید و سرعت خود را کمتر کنید و در محل موردنظر آهسته بایستید.

 ۱۱٫ ظاهر راننده نیز بسیار مهم است اصلاح سر و صورت و همچنین پشت گردن نیز از موارد مهم  برای رانندگان می باشد چون مهمانانی که در صندلی های عقب نشسته اند بیشترین جایی که از راننده مشاهده می کنند پشت گردن آنهاست.

 ۱۲٫ شما که راننده هستید نباید در زمانیکه می خواهید داخل ماشین بشینید  خود را از کت و کفش راحت کنید و آنها را در بیاورید بلکه به همان صورت که در بیرون بوده اید به همان شکل داخل ماشین بنشینید و رانندگی کنید.

آموزش نحوه استقبال از مهمان

در استقبال‌هایی که از طرف سازمان‌ها و مجموعه‌های دعوت‌کننده صورت می‌گیرد در هر جایی متفاوت است اما آنچه که لازم و همچنین مشترک می‌تواند باشد در اینجا برای شما می‌آورم.

نحوه استقبال: در برخی از موارد هم رده‌های مهمان برای استقبال به فرودگاه می روند و در آنجا  خوشامدگویی می‌گویند و تا محل اسکان یا محل مراسم همراهی می‌کنند  و در برخی از موارد مدیر مجموعه تعدادی افراد را می‌فرستد تا مهمان را از فرودگاه به سمت محل مورد نظر آورده تا آنجا استقبال از مهمان صورت بگیرد.

آموزش تشریفات اداری

اما چگونه از مهمان استقبال کنیم؟

نحوه استقبال ۱٫ برای استقبال اولین افرادی که برای استقبال رسمی مهمان می روند هم ردیف و کسانی که از نظر جایگاهی و موقعیتی در حد مهمان هستند برای عرض احترام و خوشامدگویی هستند و البته سایر افراد نیز برای استقبال حضور دارند.

نحوه استقبال ۲٫ اگر نشسته هستید بلند شوید و با لبخند دست بدهید و جملات ابتدایی خوشامدگویی مثل سلام و احوال‌پرسی را بگویید.

نحوه استقبال ۳٫ از بدو ورود مهمان شما جلوی سازمان منتظر او بمانید و به محض پیاده شدن بهاو نزدیک شده و با لبخند به او سلام کنید و به او خوشامد بگویید و از حضور او ابراز خوشحالی کنید.

نحوه استقبال ۴٫ اگر از قبل با نام و سمت شما آشنایی داشت که هیچ، اگر با شما آشنایی نداشتنام و سمت خود را بگویید. مثلا من علی صداقتی هستم مدیر مجموعه کارخانه‌ها الوندسازان فردا.

نحوه استقبال ۵٫ اگر همکاران دیگر شما نیز جلو آمدند و شروع به احوال‌پرسی کردند وظیفه‌ی شماست که همکاران خود را نیز به مهمان خود معرفی کنیدو در این معرفی باید براساس رتبه و جایگاه افراد در سازمان انجام شود و معیارهایی مانند سن و جنسیت آقا یا خانم بودن اصلاً ملاک معرفی افراد نیست.

نحوه استقبال ۶٫ او را به داخل محل خود اشاره کرده و شروع به حرکت کنید و نه جلوی مهمان راه بروید و نه پشت سر او به حرکت دربیایید بلکه همپای یکدیگر راه بروید.

نحوه استقبال ۷٫ در حین راه رفتن باب گفتگوی دوستانه را باز کنید و سوالات کوتاه پاسخ از او بپرسید مثلاً  پرواز خوبی داشتید؟ هوای شهر چطور است؟ مسیر فرودگاه تا اینجا خوب بود؟

نحوه استقبال ۸٫ بعد از اینکه وارد سازمان یا محل اسکان رسیدید بلافاصله صحبت‌های کاری را شروع نکنید، مهمان شما تازه رسیدند و لازم است استراحت کنند.

نحوه استقبال ۹٫ در همان ابتدا که از فرودگاه می‌رسند بجای اینکه مستقیم به مجموعه شما بیایند قبل از آن به محل اسکان بیایند و استراحت کنند.

جهت آموزش حضوری در محل کار تماس بگیرید

مرکز آموزش هتلداری و گردشگری مهارت گستر نوشیجان آماده آموزش تشریفات و آداب معاشرت در کل ایران می باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا