کارگاه وسمینارها
گزارش آموزش پیشخدمت اداری اداره کل کار و رفاه اجتماعی
گزارش آموزش پیشخدمت اداری اداره کل کار و رفاه اجتماعی
بسمه تعالی
گزارش آموزش فنون پذیرایی و تشریفات ویژه پرسنل خدماتی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی
آموزش دوره پیشخدمت اداری در تاریخ 22/12/1395 در محل اداره کل انجام پذیرفت که در این دوره آموزشی موارد ذیل ارائه گردید:
- الگوهای رفتاری و اداب معاشرت در مواجهه با ارباب رجوع و مهمانان اداری و همچنین مهمانان VIP
- اصول و فنون پذیرایی در اتاق جلسات و اتاق مدیریت بصورت جلسات داخلی و جلسات خارجی
- آداب رعایت بهداشت فردی و بهداشت عمومی
- اصول استفاده از مواد شوینده و ضد عفونی کننده و همچنین استفاده از برخی مواد جایگزین مواد شیمیایی
- اصول آراستگی محیط کار
با توجه به اینکه آموزش در محل کار افراد انجام می گیرد و در ارائه آموزش از وسایل همان اداره استفاده میگردد، مواردی را که بعنوان نقص بوده و نیاز به بهبود دارد بصورت موردی ذکر میگردد:
- پرسنل خدماتی نیاز به یونیفرم دارند تا هم از نظر شغلی مجزا گردند و همچنین از لحاظ بهداشتی مشکل بوجود نیایدلذا پیشنهاد میگردد حداقل برای پرسنل عادی خدمات از روپوش استفاده شده و برای فردی که در اتاق مدیریت وجلسات مهم ارائه خدمت می نماید از یک شلوار و جلیقه مشکی به همراه پیراهن نارنجی یا زرد استفاده شود.
- با توجه به اینکه استفاده از مواد شیمیایی مانند انواع جرم گیر و سفید کننده باعث آسیب به پرسنل و سایر کارکنان میگردد،پیشنهاد می شود به جای مایع جوهر نمک از پودر رخشا استفاده شده و همچنین می توان از سرکه سفید در موارد ذیل استفاده نمود:
الف) سفید نموده و ضدعفونی کردن ظروف چای
ب) تمیز نمودن سینک ظرفشویی
ج) تمیز و براق نمودن شیرآلات
د) جرم گیری سماور و کتری برابر آموزش ارائه شده
- پیشنهاد می شود به جای استفاده از دستمال تنظیف و خرید شیشه شوی از دستمال های میکرفیبر (ایرانی) استفاده گرددکه هم از لحاظ قیمت کاملا به صرفه بوده و هم از نظر آرگونومی شغلی کمترین آسیب را متوجه پرسنل می نماید.
- استفاده از چک لیست های ارائه شده به مدت یکماه جهت ارزیابی پرسنل بعد از آموزش