سمینار آموزشی شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی اصفهان
سمینار آموزشی شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی اصفهان
کارگاه آموزشی ویژه آبدارچبان و نیروی پیشخدمت اداری شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی ، در روز پنجشنبه مورخه چهارم خرداد در محل شرکت برگزار گردید.
قبل از شروع دوره از مسئول آموزش درخواست شد ، تا وسایل مورد نیاز برای نظافت و پذیرایی را فراهم نمایند. بعد از آماده شدن ملزومات مورد نیاز دوره آموزشی بصورت تئوری و عملی آغاز شد.ابتدا با تعدادی سوال از شرکت کنندگان توسط مدرس دوره میزان آگاهی افراد بدست امد. انچه که در این دوره با توجه به صحبت های حاضرین در جلسه توجه اینجانب(حسین رحمتیان) را به خود معطوف نمود ، عدم اعتماد به نفس حاضرین و دلسردی آنان از کارکردن بود. با توجه به اینکه باید تمرکز بیشتر بر اموزش می داشتم بیشتر به بحث روانشناسی کار آبدارچی پرداختم تا بتوانم اهمیت کاری آنان را مشخص نمایم.
به تجربه برای من ثابت شده که در کار تشریفات پذیرایی اداری فقط پرسنل خدماتی مقصر نیستند بلکه گاهی رفتار اشتباه سرپرستان و برخی کارشناسان لین دلسردی را بوجود می اورد در کتاب پذیرایی و تشریفات که در خصوص کارکنان آبدارچی و نظافتچی در حال نوشتن هستم با تجربه چند ساله خود در نظر دارم انقلابی در این گروه شغلی ایجاد نمایم و تمام تمرکز خود را روی این مسئله خواهم گذاشت.
در پایان کارگاه آموزشی این دوره بعد از بیان مباحث آموزشی از رضایت صد درصدی شرکت کنندگان دلگرم شدم . چرا که آنان اذعان داشتند که از نظر روحی و روانی آماده و متفاوت تر نسبت به قبل هستند . چرا که قبلا هیچ انگیزه ای برای کار کردند نداشتند ، و فقط از روی نیاز مالی مجبور و با فشار عصبی این شغل را دنبال میکردند. در پایان با ارائه چک لیست کنترلی به شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی در صدد اثر بخشی دوره برآمدم .و امیدوارم مسئولیتی را که اغاز نموره ام بعنوان نویسنده استاندارد شغلی این زمینه کاری بتوانم به سرانجام برسانم و روزی را ببینم که دیگر کسی برای مثال های سطح پایین ابدارچی را مورد تمثیل قرار ندهد.
ارادتمند شما حسین رحمتیان
مدرس رسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور